Algemene absintdiscussie

Waarmee te beginnen?

HaveFaith (03/30/05 om 23:59:24):

Hey mensen!

Ik ben zeer geïnteresseerd in het drinken en de werking van absinth, heb er veel over gelezen enz.
Maar heb het nog nooit gedronken.
Mijn vraag aan jullie is daarom: wat is nu een goed absinth merk om mee te beginnen?

Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden :)

 

HaveFaith (03/31/05 om 14:37:15):

Ik heb gekozen voor de Pernod 68 (zat ook meteen een glas en lepel bij)
Daar zit voor zover ik weet geen thujon in, dus dan kan ik eerst aan de smaak wennen.

 

Fokov (03/31/05 om 21:00:29):

Aan thujon valt er niet veel te wennen, denk ik.

Tenzij je kickt op placebo-effecten natuurlijk ;)

 

Helfrich (03/31/05 om 22:31:39):

HaveFaith schreef:

Ik heb gekozen voor de Pernod 68

Dat is om te beginnen nog helemaal niet zo gek, als je met dergelijke smaken niet vertrouwd bent. Maar er valt pas echt wat te genieten bij een Guy, een Emile of een Jade. Eventueel een Libertine of een Lemercier. Ik denk dat een Zwitserse Bleue kwaliteit en toegankelijkheid goed combineert - een aanrader. En een clandestien distillaat kan ook buitengewoon interessant zijn.

 

HaveFaith (04/02/05 om 20:24:09):

Bedankt voor de tips!
Ik heb mijn fles Pernod 68 vandaag binnen gekregen.
Ik zit nu aan mijn derde glas. Ik vind dit merk zeer zeker goed te drinken, dus ben benieuwd naar de betere merken! De volgende keer ga ik voor de Guy denk ik, die is ook nog eens betaalbaar ;D

 

wilbert_v (04/15/05 om 18:05:32):

HaveFaith schreef:

De volgende keer ga ik voor de Guy denk ik


Die bevalt mij als leek zeer goed!!! zeker doen!

 

Christian (05/19/05 om 20:14:23):

Un Emile 68% is toch ook wel een topper,
het lijkt wel of deze steeds beter wordt..
de fles is nu bijna leeg,maar begint nu steeds beter te smaken. :D
(en ik drink het altijd zonder suiker,
meestal op een 1/2,1/3 verhouding.)

 

Helfrich (05/22/05 om 14:47:11):

Eens, hoewel UE68 mijn top 5 niet meer haalt. Het vernieuwde recept (december 2004) heb ik nog niet mogen proberen. De oude versie drink ik ook altijd zonder suiker. Het is dermate subtiel, tegen het magere aan, dat het bijna volledig ten onder gaat in suiker. Gérard Pernot raadt zelf ook het gebruik van suiker af. (En wie beweert dat het de smaak versterkt is gek.)

 

Ypuh (06/01/05 om 19:12:36):

Kan iemand me eens een lekker absinthje aanbevelen die online te bestellen valt. Aangezien hier in de buurt niet echt grote slijterijen zijn. De Absinthe Teichenne hoorde ik dat dat wel goed was. Maar 0.5 liter schiet ook niet echt op. En domme vraag maar na hoeveel moet je ongeveer stoppen dan. aangezien je niet op klap dronken bent en ik wel van een drankje houd.

 

sixela (06/13/05 om 13:17:52):

Ypuh schreef:

Kan iemand me eens een lekker absinthje aanbevelen die online te bestellen valt.


Wel, hoe goed moet-ie zijn, en hoeveel mag-ie kosten?

Teichenne verhoudt zich ongeveer tot absint als Heneken ten opzichte van bier ;).

Goede absint is duur.

Stop na één of twee glazen als je niet ladderzat wilt zijn.

Drink geen "shots" - men voegde en voegt er nog steeds water bij toe omdat de smaakstoffen opgelost zijn in alcohol bij 70% alcohol, dus je moet ze via de toevoeging van water ze uit oplossing halen (anders is er niets aan, om nog te zwijgen van het effect van 70% alcohol op de smaakpapillen).

 

Michaelmarinus (08/04/05 om 10:40:23):

Hallo allemaal!

Ben hier nieuw.
Zit nu thuis te wachten op mijn eerste pakketje van Alandia: 1 maal Emile Coulin, 1 maal (kleine fles) Francois Guy.
Overweeg nog of het verstandig is om voor dat ik naar het werk ga alvast een eerste glas te proberen... ;D
Ben erg benieuwd.

Groeten,
Michael

 

Helfrich (08/05/05 om 11:19:53):

Werk maakt natuurlijk meer kapot dan drank ooit goed zou kunnen maken, maar een glas absint voor de werkdag houdt de moed er wel in.

 

Algemene absintdiscussie